Budgetsites Webdesign en SEO

Op zoek naar een betaalbare en professionele website ? Dan moet je bij Budgetsites zijn.

Reeds 15 jaar ervaring en een werkende SEO strategie met bewezen resultaten.

Budgetsites

Contentmarketing versus SEO
Contentmarketing Contentmarketing versus SEO
Content Marketing

Veel marketeers beschouwen SEO en contentmarketing als totaal verschillende strategieën, maar in tegenstelling tot deze overtuiging, zijn SEO en contentmarketing sterk met elkaar verbonden en vullen ze elkaar zelfs aan. Een van de grootste trends in contentmarketing is virale content. ‘Viraal gaan’ is dan ook het hoofddoel van vrijwel elke contentmarketeer in de branche, en het is gemakkelijk te begrijpen waarom. Virale inhoud kan immers enorme hoeveelheden social shares, backlinks en verkeer genereren.

Staar u echter niet blind op het resultaat van deze virale content! Traffic en backlinks betekenen alleen een meerwaarde als ze ook relevant zijn. Wees u ervan bewust dat een groot aantal irrelevante bezoekers uw website schade zal toebrengen door de bouncepercentages te verhogen! Hoge bouncepercentages zijn slecht nieuws, omdat ze laten zien dat bezoekers van uw website zeer snel vertrekken. Dit is niet alleen slecht voor uw SEO (Google rangschikt pagina’s met hoge bouncepercentages lager in de zoekresultaten), maar ook slecht voor uw bedrijf. En uiteindelijk, 100.000 bezoekers naar uw website halen betekent niets als slechts 10 van hen voor langere tijd op uw site blijven en/of uw product kopen.

De grootste fout die bedrijven maken in contentmarketing, is dat ze content schrijven voor verkeer in plaats van voor conversies. Het is veel beter om 100 gekwalificeerde leads te hebben dan 10.000 niet-gekwalificeerde bezoekers.

  • Kwalitatieve inhoud genereert een hoge CTR – Google beschouwt uw CTR(klikfrequentie) als een belangrijke factor voor het rangschikken van uw website. Hoe meer gebruikers op uw links klikken, des te groter is uw kans om een ​​betere positie in zoekmachines te behalen.
  • Hoogwaardige inhoud helpt u backlinks te genereren – Een van de beste SEO-strategieën is het verkrijgen van hoogwaardige backlinks van websites met hoge autoriteit. Voor Google duiden backlinks van hoge kwaliteit op geloofwaardigheid en vertrouwen. Hoe meer backlinks van hoge kwaliteit u heeft, hoe hoger u waarschijnlijk scoort op Google.
  • Ondersteunende marketing mails helpen nog steeds – Marketing mails zijn nog steeds zinvol om gebruikers naar de website te halen. Maar ze moeten wel duidelijk, kort en responsive zijn, want meer en meer gebruikers checken hun email mobiel. De personalisatie factor is ook super belangrijk. Verdeel uw contactbasis in targetgroepen en spreek uw contactpersonen persoonlijk aan.

Nuttige inhoud op uw website motiveert uw websitebezoekers om langer te blijven.