Budgetsites Webdesign en SEO

Op zoek naar een betaalbare en professionele website ? Dan moet je bij Budgetsites zijn.

Reeds 15 jaar ervaring en een werkende SEO strategie met bewezen resultaten.

Budgetsites

Social Media voor bedrijven
Contentmarketing Social media voor kleine bedrijven
social media

Social media is gemakkelijk om omzet te genereren.


Onder onze klanten zijn er verschillende, veeleer kleinere, bedrijven die een succesvolle Facebook community hebben kunnen uitbouwen. Facebook is nog altijd het ideale medium om snel een nieuwtje te lanceren en Instagram om beeldmateriaal van een event of nieuw produkt of service te tonen. Continuïteit, zinvolle inhoud, korte berichten en professionalisme zijn de succesfactoren voor een commercieel gerichte Facebookpagina. Dit zowel op het vlak van inhoud als taalgebruik. Verwijs regelmatig naar een link op uw website of webshop waar geïnteresseerden terecht kunnen voor meer informatie. Let wel op dat de informatie op uw website en Facebook altijd consistent is! Online discussies over afwijkende prijzen, een beloofde korting niet geïmplementeerd in uw webshop, artikel kan nog niet besteld worden of tegenstrijdige informatie tussen Facebook en uw website kunnen uw social media inspanningen zeer snel teniet doen.

Facebook onderhoud uitbesteden? Alleen omdat de nieuwe stagiair zegt dat hij/zij een Facebook-account heeft en de ins en outs van Twitter kent, betekent dit niet dat ze gekwalificeerd zijn om uw zakelijke accounts te beheren. Het internet staat vol met voorbeelden van bedrijven die falen op sociale media vanwege hun onvermogen om op een professionele manier te handelen. Wees er u van bewust dat uw sociale media-accounts zullen worden gezien als de stem van u en uw bedrijf, dus zorg ervoor dat wat u op sociale media plaatst, exact weergeeft hoe u aan de wereld geportretteerd wilt worden.


Social media is een noodzakelijk onderdeel van SEO.


Social media is niet strikt noodzakelijk om hoog te scoren bij de zoekmachines en dus geen must-do in elk SEO programma. Doe dit alleen als je er de nodige tijd kan ‘blijven’ insteken, anders is het enkel maar contra-productief. Maak ook niet de fout om exact dezelfde content te gaan plaatsen op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube! Elk kanaal heeft zijn functionaliteit, speel daarop in.
Een belangrijk aandachtspunt is dat Facebook een deel van de zoekmarkt aan het opeisen is. Volgens Facebook hebben zij in de laatste maanden meer dan 1,5 miljard zoekopdrachten verwerkt!


Automatisering binnen sociale media heeft zijn voor- en nadelen, maar u moet er zeker niet alleen op vertrouwen. Jongleren met meerdere accounts in een groot aantal netwerken kan erg tijdrovend zijn, maar het automatiseren van al uw activiteiten zal tot twijfelachtige resultaten leiden. Beperkt u in het begin tot het automatisch publiceren van nieuwsbrief verwijzingen en het opzetten van regionale Facebookcampagnes naar een target doelgroep. Voor een minimale inleg kan je hiermee gemakkelijk enkele duizenden, relevante Facebook gebruikers bereiken die nog niet tot uw community behoren. Denk ook even na over de leeftijdsgroep tijdens het opzetten van uw campagne. Het zijn vooral de 55-plussers die in een stijgende participatiecurve zitten. Sluit deze dus zeker niet uit.


Het automatiseren van mijn sociale media is een makkie.


Automatisering binnen sociale media heeft zijn voor- en nadelen, maar u moet er zeker niet alleen op vertrouwen. Jongleren met meerdere accounts in een groot aantal netwerken kan erg tijdrovend zijn, maar het automatiseren van al uw activiteiten zal tot twijfelachtige resultaten leiden. Beperkt u in het begin tot het automatisch publiceren van nieuwsbrief verwijzingen en het opzetten van regionale Facebookcampagnes naar een target doelgroep. Voor een minimale inleg kan je hiermee gemakkelijk enkele duizenden, relevante Facebook gebruikers bereiken die nog niet tot uw community behoren.


Het kopen van volgers zal de aanwezigheid van mijn bedrijf online helpen vergroten.


Veel volgers is belangrijk om succesvol te zijn? Belangrijk voor mijn SEO ? Vergeet het, veel volgers kunnen misschien het ego strelen maar relevante volgers, daar gaat het om. Mensen die echt geinteresseerd zijn in uw services en dat ook met belangstelling opvolgen. Hou die interesse vast, publiceer niet teveel maar wel gericht en betekenisvol en het succes komt vanzelf. Het kopen van volgers en likes lijkt in deze context dan ook een verloren investering.


Hoe omgaan met negatieve feedback op social media.


We genieten allemaal van positieve feedback, vooral op sociale media, waar het expliciet openbaar is voor potentiële klanten. Maar als we negatieve feedback krijgen, kiezen veel bedrijven ervoor om deze te negeren in de hoop dat niemand anders het zal zien. Maar de waarheid is dat mensen het wel zullen zien en het kan van invloed zijn op hun beslissing om al dan niet zaken met u te doen.
In plaats van negatieve feedback uit de weg te gaan, kun je beter de tijd nemen om het te omarmen. Gebruik het als een kans om klanten te helpen en als bedrijf te groeien. Door professioneel en behulpzaam te handelen, wordt u gezien als een bedrijf dat de mening van hun klanten serieus neemt en kritiek respecteert. U kunt niet alleen helpen bij het oplossen van een probleem waarbij een bestaande klant zijn zorgen kenbaar maakt, maar u kunt ook toekomstige klanten helpen die mogelijk een soortgelijk probleem hebben.