Budgetsites Webdesign en SEO

Op zoek naar een betaalbare en professionele website ? Dan moet je bij Budgetsites zijn.

Reeds 15 jaar ervaring en een werkende SEO strategie met bewezen resultaten.

SEO TRENDS 2020

4 top SEO trends die je niet mag negeren

Volgens de statistieken kijkt 75% van de zoekers nooit verder dan de eerste pagina met zoekresultaten. Dit betekent dat als je niet in de top 10 van de Google resultaten voor uw focus zoekwoorden staat, uw website zo goed als onzichtbaar is op Google, of op zijn minst 75% van zijn zichtbaarheid zal missen!
Een bekomen van een ranking op de eerste pagina is dus een essentiële maar geen gemakkelijke opdracht. Het volgen van de nieuwste trends is alvast een stap in de goede richting.

Gesproken zoekopdrachten

Tegen het eind van 2020 zal praktisch de helft van de zoekopdrachten met spraak worden uitgevoerd. De site moet dus geoptimaliseerd worden voor gesproken zoekopdrachten.

  • Budgetsites is gestart om de inhoud te optimaliseren rond langere, gesprekszoekwoorden. Sleutelwoorden die mensen op hun toetsenbord gebruiken, zijn immers totaal anders dan als ze worden ingesproken. Zelfs als ze naar exact hetzelfde zoeken.
  • Gesproken zoekopdrachten worden met volzinnen uitgevoerd.
  • Vermits een zoekopdracht een vraag is worden de FAQ pagina’s terug belangrijk. Voor Google is het super gemakkelijk om daar de oplossing te halen. Kijk maar naar de zoekresultaten. Net onder het AdWords segment vind je de gelijkaardige vragen (zoekopdrachten), met de antwoorden. Dat is een goed voorbeeld van het FAQ principe.
  • Er moeten kleine inhoudsaanpassingen gebeuren die rekening houden met deze nieuwe vorm van zoeken.

De zoekintentie wordt een topprioriteit

Hoe beter uw pagina kan overeenkomen met iemands zoekintentie, hoe hoger die pagina over het algemeen zal scoren. (Zoekintentie = resultaten aan een Google-gebruiker geven waarnaar ze op zoek zijn)

Trefwoordanalyse krijgt een andere dimensie vermits de zoekintentie wordt benaderd vanuit 4 invalshoeken:

  • Informatief: de zoeker is duidelijk nog op zoek naar meer informatie over een onderwerp en wil dus niet op een e-commerce site terecht komen. Bijvoorbeeld “hoe begin ik aan een nieuwe website die goed scoort in Google”
  • Transactioneel: de zoeker is klaar om tot een actie over te gaan en een eerste zet te doen.. Bijvoorbeeld “website consultant Antwerpen” of “SEO bedrijf Antwerpen”
  • Commercieel: het produkt is gekend en de zoeker gaat op zoek naar de naam of goedkoopste prijs. Bijvoorbeeld “Budgetsites webdesign”
  • Navigatie: de zoeker zoekt de startpagina of login pagina van een gekend doel. Bijvoorbeeld “Budgetsites klantlogin”

De volgende stap is ervoor te zorgen dat nieuwe pagina’s of blogs overeenkomen met die specifieke zoekintenties.

RankBrain

RankBrain is een AI algoritme en de derde belangrijkste rankingsfactor van Google. (op één en twee staan content en links)

Door het RankBrain algoritme wordt de organische doorklikfrequentie(organic CTR) nog belangrijker en kan pagina’s laten stijgen of dalen in de ranking. Vermits de pagina zelf nog niet zichtbaar is in de resultaten is de titel de bepalende factor of de gebruiker zal klikken of niet!
Alle pagina titel meta moeten op relevantie herbekeken worden. Uiteraard zijn er net als bij de content en backlinks factoren ook hier enkele randvoorwaarden van toepassing. Belangrijk is ook hoelang een gebruiker op de pagina blijft na het doorklikken! Google wil er immers zeker van zijn dat de gebruiker tevreden was met de aangeboden inhoud.

Mobile first

In de zomer van 2019 heeft Google de Mobile-First Indexing uitgerold . Concreet betekent dit dat Google de mobiele versie van uw website nu als de 'hoofdversie' van uw site beschouwt.

  • De mobiele crawler van Google moet alle inhoud op elke pagina van uw website volledig kunnen indexeren.
  • De mobiele performance van de site moet uitmuntend zijn
  • Het gebruiksgemak van de site geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik (UX). Denk hierbij aan verschillende schermafmetingen, verticaal of horizontal draaien en het gebruik van verschillende mobiele browsers.